- DAGENS ÄMNE -

                                                                                            BESLUT

Det som känns bra idag, känns kanske inte lika bra imorgon, har du tänkt på det?

Jag kom att tänka på det innan idag, att hela vårt liv handlar om att fatta beslut. Och besluten ska fattas inom en sekund annars förlorar vi vår chans. Så ibland finner jag mig där sittandes tvekande, Vill jag verkligen ha detta?
Jag har beslutsångest, om jag ska köpa en tröja tex. tar det ibland en halv timme innan jag vet om det är rätt storlek eller ej. Om jag ska ut o äta vet jag om, innan jag går hemifrån att idag är jag sugen på kött. Men när jag kommer till restaurangen o sitter med menyn i handen vill jag ha ALLT ! Alain tycker att jag är skit jobbig för det tar ett år innan jag bestämt mig. Och jag är så velig.. haha.

När det kommer till att fatta beslut (låter som han söta killen i Mc´D reklamen) är det inte alltid så enkelt. Vi ställs inför svåra val dagligen... Har ni tänk att ett litet beslut kan komma att förändra ert liv för alltid?

Det är inte så att vi (iaf inte jag) tänker så långt in i framtiden när jag fattar mina beslut. Man gör det som känns bra för stunden samtidigt som man tänker lite framåt.

Det sämsta med dagens samhälle, eller har det alltid varit så kanske, är att vi ställs inför ett val, o vi har 1 sekund på oss att fatta ett beslut. Vi har aldrig riktigt tid att få sitta i lugn o ro o tänka igenom våra beslut. Allt idag ska gå så fort. Typ, JALLA JALLA. haha.. 

En kompis berättade att hon gjorde ett val när hon var väldigt ung som hon idag inte vet om det var rätt.
Och en anna kompis, Diana, tatuerade in ordet Strenght som hon idag ångrar. Därmed vill ja få sagt att de beslut vi fattar under vissa dagar, vissa veckor, vissa månader, vissa år av vårt liv känns kanske bra just då, men efter att dagarna går, veckorna passerar, det blir höst, vinter, vår o sommar. slutligen inser vi att: Varför gjorde jag detta egentligen ?  vad tänkte jag ?

Livet är komplicerat... 


                                                                                                                                  ....You make my day


Kommentarer
Postat av: Arlinda

ohh det är så sant och jag hatar alla beslut oavsett om dem är bra eller dåliga hatar ordet beslut och val överhuvudtaget :( Man vet inte vad man vill ibland och då måste man bara ge sig in i ngt bara för man har så kort tid och bestämma sig :( så dumt!

2008-12-12 @ 22:43:56
URL: http://arliiinda.blogg.se/
Postat av: PAMELA

Det är skiit svårt o så dumt :( vi verkar alla ha samma problem inte bara jag som tycker att fatta beslut är det värsta som finns. puss på dig Arlinda!

2008-12-13 @ 01:02:12
URL: http://pammmkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0