- DAGENS ÄMNE -

Att växa upp

Livet var så mycket enklare en gång i tiden... Allt handlade om att gå i skolan, ha dom snyggaste kläderna, se bra ut varje dag, kolla in skolans hetaste killar, snacka skit med tjejkompisarna, vänskap och skratta åt allt. Den bästa tiden i mitt liv var absolut min högstadietid, den tiden kommer jag bära med mig resten av mitt liv. Dom som fanns i mitt liv under den tiden har jag kontakt med än idag.. Dom som fyllde mitt liv med glädje under denna tid var först o främst Arjeta, vi hade det underbart tillammans,fan va vi hade det kul på wiesel. Vi har gått igenom mycket tillsammans o det glädjer mig.. Och än idag "klickar vi". Rim, Zainab, Marcello o Sabrina, var dom som också gjorde livet roligare. Men jag får inte glömma de två roligaste grabbarna i klassen: Ahmed o Mohammed. Det är två killar som man både kunde o kan umgås o prata med. Än idag har jag mer eller mindre kontakt med alla dessa som betydde så mycket i mitt liv då.

Med detta vill jag ha sagt att allt förändras, våra liv förändras o vi förändras. Idag handlar inte livet enbart om att ha kul. Nej, idag har vi kastat oss in i vuxen livet. Vi studerar på högskolenivå eller så jobbar vi. Vi måste fatta våra egna beslut (läs tidigare DAGENSÄMNE inlägg om detta!)

Många dagar känns allt så jobbigt o svårt. Många dagar vill jag bara ge upp. Jag har knappt en tiondel kvar av den kraften jag hade för bara några år sen. Jag går till skolan, har alltid grupparbete med i idiotiska människor som tar mitt liv, sen kommer jag hem o ska laga mat o äta och läsa lite. Men jag klarar aldrig av att öppna boken. Det är sjukt hur våra liv kan ändras över en natt.

Detta är vuxenlivet, vi måste ta mer ansvar, fatta vitkiga beslut, vara seriösa på heltid och vara "vuxna".  Under den tidigare tiden i våra liv var inget så seriöst som det är idag, jag tror det berodde på att vi inte hade några större problem, ett problem på den tiden var: Varför tittar inte han på mig?  Idag är våra problem av annan grad: Hur ska jag få ihop pengar till slutet av månaden? Vilka betyg ska jag höja för att komma in i det universitet? Förstår ni skillanden?
Vi såg bara det roliga på den tiden, idag ser vi allt...

Sen jag flyttat till Göteborg har jag mognat som person. Jag har insett så mycket. Inget är som det var innan.
Det gäller att ha tungan rätt i mun o ha ett mål att sträva mot.

Idag har vi bara fått smutta på vuxenlivet, det är så mycket som väntar oss i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Arjeta

det e sant allt du skrivit pam, åh jag saknar allt :/

men tyvärr vuxen livet börjar på riktigt nu..man måste alltid tänka längre o hur saker o ting e bäst för en själv. Vi har inga val, vi måste bara göra saker o ting för o överleva känns de som. fan helt jävla fucked up!!!!

2008-12-14 @ 15:03:44
URL: http://arjeeta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0