- DAGENS ÄMNE -

  

 LIVET



Varför är allt så svårt ?  Varför får man aldrig som man vill ? Varför är allt så orättvist ?

Allt jag vill är att flytta hem , till Helsingborg igen. Ni, alla där hemma vet om att jag egentligen inte trivs i Göteborg och mår väldigt dåligt. Jag saknar mitt hem, min lägenhet, mitt liv, min man, min hund, min mamma, min bror, min kompisar, alla man typ känner där nere. Jag saknar att promenera på nätterna med alain o lilla cocos, jag saknar lilla Helsingborg. Jag saknar gatorna, folket, butikerna... ALLT !

Visst Göteborg är också en fin, underbar stor stad med en massa shopping o ngt. att göra. Men jag tror problemet är att jag har ingen att göra ngt. med. Som Noor en gång sa: Det är vännerna som gör att man trivs.  Det är helt riktigt!
Jag har ju faktiskt lärt känna en toppen tjej i Göteborg, som egentligen kommer från Trelleborg, Lilla Affe. Hon gör livet så mkt. enklare. Och vi har sååå kul ihop! haha :) Alla i vår klass tror att vi har varit vänner i evigheter. haha :)

Ingen av oss kom in i Lunds universitet, utan vi båda hamnade i samma klass, i samma fraktion, i samma grupp på Göteborgs universitet.

Mitt liv förändrades på bara ngr. timmar. Jag var med min älskling på semester i Turkiet o en dag av en ren slump går vi in på ett internet cafe för att softa. Så loggar jag inte på min msn o till min stora förvåning såg jag att jag hade kommit in i Göteborgs universitet som reserv. Jag var så lycklig! Men det fanns ett problem... jag skulle svara om jag ville ha platsen inom 24 timmar och det hade gått 3 dagar! Jag mailade syon, dagen därpå ringde jag universitet men då var hon inte där. Var tvungen att ringa 1 dag senare o då var hon så kall. Hon sa: Du inser väl att du inte har kvar din plats? Jag bara du har gett mig mindre än en dag att svara; jag lovar jag kommer vara där på fredag (skulle ju hem dagen efter detta   samtal) Tillslut efter en del tjat från min sida sa hon: Okej då, platsen är din! Det var den lyckligaste dagen i mitt liv!

Efter hemkomsten från turkiet var det raka vägen till skolan en fredag sen direkt hem till Helsingborg o börja packa. Jag var så ledsen den dagen jag skulle flytta kunde inte sluta gråta. Jag skulle lämna allt familjen, älsklingen, hunden, min lägenhet mitt på stan som vi fått knappt 5 månader innan detta. Jag hade inte hunnit att njuta..

Idag har jag sökt in till Lunds universitet men jag tror inte jag kommer att komma in. :´(
Jag blir så avundsjuk när jag får veta att ngn. i min närhet har kommit in, JAG VILL JU DETTA MEST AV ALLT.

Linnéa kom idag in på jurist utbildningen i Lunds universitet
. Ett stort grattis!!! Är så glad för din skull, för jag skulle varit lika glad för min skull.  Men det är väl menat att jag ska gå kvar i Göteborg, eller?
Tack för dina råd Linnéa, just nu vet jag inte vad jag ska göra.

Varför livet ska vara så orättvist vet jag inte och varför allt ska vara så svårt vet jag inte heller. Jag vill ha allt enkelt för mig, men vem vill inte det?
Jag vill bara hem...


Kommentarer
Postat av: Yll

följ min blogg bara brukar lägga utt alla låtar där...

kolla på tidigare inlägg finns massa låtar..

mvh yll hoppas du kan tipsa tillbaka lite..

2008-12-10 @ 22:43:10
URL: http://musicboy.blogg.se/
Postat av: Yll

intressant inlägg.. fan vad jobbigt det måste vara gå i skolan om man inte vill det... kämpa girl

2008-12-10 @ 22:47:32
URL: http://musicboy.blogg.se/
Postat av: Arlinda

Livet är hårt och jobbigt ibland men tro mig pamela det fixar sig allt löser sig här i världen och tänka på att du pluggar till ngt du vill göra/bli och sedan kan du flytta hit igen efter ngr år :) och då har du fått ett toppen jobb här i hbg maybe ;) ;) hihihi

2008-12-10 @ 22:55:58
URL: http://arliiinda.blogg.se/
Postat av: Arjeta

Aw, Pam..livet e inte lätt :/ Du kommer se att allt kommer fixa sig med tiden, finns upp- o nergångar, ibland måste man bara acceptera vissa saker o ting o gilla läget :/ Vi måste vara positiva helt enkelt.. Puss på din sexiga ;)

2008-12-11 @ 13:59:48
URL: http://arjeeta.blogg.se/
Postat av: PAMELA

Ja, det e otroligt jobbigt. :( spec. när man inte pallar med skolan.. jag vill ju gå denna utbildning men jag orkar inte ! :(



Till arjeta o arlinda: ska försöka se mer positivt på det hela! :/ jag vet att jag ibland är väldigt negativ, men när man kommer till en punkt i livet då allt känns så meningslöst så börjar man ge upp.. tack för era råd sötisar! <3

2008-12-11 @ 18:12:08
URL: http://pammmkakan.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Du fixxar deee PAMOO! Du ee duktig o sköter diig mycket bra. Man kan inte alltid få som man vill det har jag lärt mig :) ösnakr dgii all lycka / Ta hand om diig

2008-12-11 @ 18:18:00
Postat av: PAMELA

TILL SABRINA: Tack gumman!! Du e underbar! :)

2008-12-11 @ 21:57:26
URL: http://pammmkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0