- DAGENSÄMNE -

Falsket som sårar


Jag läste tidigare idag på Arlindas blogg om hur man ställer upp för sina vänner som sedan en dag bara vänder ryggen till. Jag känner precis som dig, jag känner att hur snäll du än är mot en vän är det aldrig tillräckligt o en dag då det passar dom pissar de på dig! Det gör mig så förbannad!!!

Jag har på den senaste tiden börjat behandla människor som jag själv vill bli behandlad. Men jag upptäcker att detta inte passar vissa. För att dom är för "fina"... jag ger verkligen hela mitt hjärta till dom jag tycker om... jag är mig själv med dom jag tycker om. Men trots det passar det inte... Trots detta har jag blivit kallad FALSK, för ärlig m.m

Men jag säger bara JAG är DIN vän.. jag finns för DIG när det är som jobbigast, DU vet att DU bara kan ringa! Jag lyssnar. Och säg aldrig att jag aldrig har "tid" o är upptagen för DU har aldrig ringt mig o sagt jag mår dåligt jag vill prata med dig, Pamela. Jag ställer alltid upp för dom jag tycker om. Men det som gör mig arg är att dom jag tycker om, dom jag ställer upp för en dag helt plötsligt inte tycker att jag räcker till. En dag säger DU till mig att jag inte gör tillräckligt, att jag inte är tillräckligt gullig. Jag hade en fd. vän som sa till mig: Du skickar inga gulliga sms som hon min andra kompis gör. Jaha, men ska ja skriva: Hej, jag saknar dig gumman, jag tänker på dig. Alltså NEJ det är inte min stil. Sånt skickar jag till min fästman inte en tjejkompis!! Men när ngn. fyller år då kan jag skriva ett jätte fint grattis-brev.

Dagen kommer då alla man känner helt plötsligt vänder ryggen till o går... o då står man där helt ensam. Men vissa människor är ärliga o kör ett rent spel. Dom utnyttjar inte, dom ringer inte bara när dom inte har ngn. annan, dom hälsar inte när det passar dom o ibland går dom bara förbi.

Jag såg en gammal tjejkompis för ngr. dagar sen hon gick bara förbi mig som ingeting. Visst, gumman.. shysst. Ibland kommer hon fram o hälsar ibland går hon bara förbi o låtsas att hon inte ser.... Mmm.. man lär sig av sånt folk. Men såna människor ger jag inte luft, ser jag dom o dom ngn. gång bara har gått förbi mig utan o heja ja, då skiter jag i dom nästa gång! Kör du falskt spel med mig då får falskt spel tillbaka!

Det jag hatar mest i denna värld är falska människor!! Jag klarar inte av dom!! NI som bara låtsas att ni bryr er, NI som bara hälsar när det passar er, NI som
Hatar att bli behandlad som ett tuggummi. Använd mig när det passar, släng mig när du vill, trampa på mig, mitt hjärta, mina känslor. Jag accepterar inte sånt!! Jag förtjänar inte sånt. För jag är en snäll tjej, som visar respekt o är ärlig.

 Men jag kom o tänka på det där med ärlig.. dom flesta tjafs jag varit i beror på detta att jag är för ärlig! Men lägg alltid på minnet mina vänner, jag har ALDRIG en baktanke med det jag säger. Jag säger det jag tänker på o ibland vet jag om att det inte låter trevligt till en början, men om DU lägger ner tid på att lära känna mig o hur jag är FÖRSTÅR DU att jag inte menar ngt. illa. Jag säger inget dumt, vill jag säga ngt. illa om dig säger jag det rätt ut o går inga j-vla omvägar för att få det sagt!! Och en grej till... jag som är DIN vän känner att jag måste berätta till DIG då du beteer dig olämpligt, har sminkat dig fult, sattit upp håret konstigt, har så kort kjol att dina string syns. JAG som är DIN vän vill inte folk ska få fel uppfattning om DIG. JAG som känner DIG vet vem du är o vad du står för o jag vill inte att ngn. ska se ner på DIG o smutskasta DIG för DU ÄR MIN VÄN!

Känner du igen dig?!
Är jag ett tuggummi för dig, DRA DÅ
!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0