- DAGENSÄMNE -

Kärlek


Något av det jobbigaste som finns för oss tjejer är kärleksproblem... Vi är 110% seriösa medans killarna är 110% players! Vi gör allt för att det ska bli bra, Dom gör allt för att förstöra. (Så ser vi på saken)

Det  är helt ärligt flera år sedan jag hade kärleksproblem... sånt där hände bara under högstadietiden. Jag o Arjeta hade sååååå mycket problem med killar. hahaha :) Alla snyggingarna var players o ville bara en sak! Men nej, vi var inte den typen av tjejer som gav efter. Så fick alltid bevittna hur dessa snyggingar träffade tjej efter tjej o satte på tjej efter tjej. Vi var alltid lika ledsna hahaha :) Vi blev faktiskt sårade...

Sen träffade jag Alain, han var vändpunkten i mitt liv. Han var allt alla players inte var. Han visade sin kärlek o var ärlig o ville inte bara en sak.. Vi blev tillsammans 2005-03-31. Vilket innebär att i mars har vi varit ett par i 4 år. ♥  Och vi förlovade oss 2006-11-02, så det var exakt 2 år sen nu. Och alla jag känner frågar mig jämt o ständigt: När ska ni gifta er? Mitt svar är detsamma varje gång: om sisådär 4 år! haha :)

Men det här med kärlek är inte lätt... först ska man hitta en bra kille / tjej, sen ska man få det att funka också och svårast av allt är att man ska klara av alla hinder längst vägen.
Det är väldigt krävande och tar på en. Svårt blir det är när gamla flammor dyker upp efter x-antal år eller man träffar någon ny människa (av det andra könet) som man trivs med mer än sin partner. Detta har aldrig hänt mig. Jag brukar säga till Alain: "Jag tittar på killar o säger att dom är heta men i slutet av dagen vet jag att du är det bästa som finns". Jag vill inte ha ngn. annan förutom DIG.

Men det finns en kille från mitt förflutna, som min fästman känner till, som faktiskt , konstigt nog, fortfarande finns gömd ngnstans inom mig. Vissa dagar finner jag mig själv sitta o tänka på honom, och jag har sagt till min kille i början av vårt förhållande att om jag ngn. dag kommer lämna honom för ngn annan kommer det vara för denna killen.  Och helt ärligt, är det faktiskt så jag känner... o jag vet inte varför ? :/ 
---->   Men jag vet om att detta INTE kommer ske, för att denna killen är ett svin, ingen bra människa.

Men vad jag vill säga är att kärlek inte är enkelt, varesig du är singel eller i ett förhållande dyker det alltid upp s.k kärleksproblem som ställer till det, som sårar oss o som gör allt svårare än vad det redan är.

Leta aldrig efter kärleken, den letar efter dig... ♥ 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0