- DAGENS ÄMNE -

Det finns ngt. bra i oss alla, behandla andra med respekt

Välden är inte så snäll som man tror... Jag tror seriöst att alla människor är bra. Jag är van att tänka: Det finns ngt. bra i alla människor. Men ibland är folk rent ut sagt för jävliga!!  Jag blir ständigt knäckt av div. människor.

Den gyllene regeln, enligt Jesus: Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Denna har på senare tid blivit ngt som jag inte ens tänker på utan jag handlar utifrån den, jag har den som princip.

Det är en grej om du tror starkt på ngt. o en annan grej att det inte uppfyllls. För det spelar ingen roll hur godhjärtad jag än är mot människor, jag får alltid en smäll i ansiktet! Affe säger att jag är "för snäll" mot folk, hon säger att det blir det negativa i slutändan. Men jag är bara sån, jag vill tro att om jag behandlar en person på ett visst sätt ska jag få det samma tillbaka. Men så är nästan aldrig fallen. Tråkigt men sant.

Jag har svårt att förstå varför en människa vill vara så ond? Eller gör hon inte det med mening?

Sedan jag började juristutbildningen i Göteborg har jag stött på världens rövhål!!! Ni fattar inte vilka människor... De har hotat med att gå till läraren (för att jag missat 2 dagar av grupparbetet), de visar noll respekt, de snäser, de säger att "jag måste offra mig för jag har börjat plugga juridik" Alltså bara för man pluggar juridik innebär det inte att man ska offra sig mer!!! F-ck off! Jag gör allt kan, det jag klarar av!!! Sen säger dom oftast: Assså.. vi måste få AB på detta (typ MVG) då säger jag alltid: Jag vill inte ha AB, jag nöjer mig med BA (typ VG) eller helt enkelt G. Då håller de alltid käft, för då blir de mållösa! Det kan inte ta för givet att bara för de vill ha ett visst betyg vill ALLA ANDRA också ha det! För NEJ, jag PAMELA vill inte ha AB , inte den första terminen iaf. Jag har tillräckligt med problem att ta itu med. Har knappt kraft över till skolan. Därför hoppas jag verkligen att jag kommer in i Lund.

Sen var det en person i min förra grupp som tydligen hade gått upp till läraren o sagt : Pamela är inte lika engagerad som oss andra, hon vill ju inte vara här, hon vill in i Lund. Ni tror inte jag får ett mail av min lärare senare o måste upp på samtal hos honom! haha :) Åh! jag var så sur!!! Detta är min dröm, att plugga juridik! Jag är stolt över mig själv att jag kom in!! Men jag vill inte plugga i Götegborg, utan i Lund, men fortfarande samma utbildning!

NU ska jag berätta sanningen.. på juristprogrammet går alla möjliga IDIOTER som tror att dom är BÄST bara för dom pluggar juridik! Dom kommer till skolan o verkligen leker så mycket. Vill ni veta en annan rolig grej? Vi är typ maximalt 10% blattar i klassen, av 250 elever! Ni fixar matematiken själva va?

Och sen finns det så många människor som jag försöker ha tålamod med, sånna som alltid tjatar/klagar på mig, när dom själva bara sitter med när vi gör grupparbete! Det finns tex. en kille i min grupp nu... Han bara ska bestämma "nu lägger vi ner det, o nu kör vi på ngt nytt". men aldrig har jag hört honom komma med egna förslag? Typ säg ngt ? Nej han bara säger: vi har diskuterat detta i 20 minuter kan vi gå vidare? Men kom på en lösning då FRÖKEN SMART!!! Och det är alltid han som säger dåliga saker om mig o sista fick han gruppen att vända sig mot mig!! Aldrig träffat en drygare människa. Trots detta, så godhjärtad som jag är säger jag aldrig ifrån. När han sitter där på sin data o kollar FaceBook medan vi andra jobbar stenhårt så vill jag inte säga ngt. för jag vill inte skämma ut killen genom att säga: Jobba lite, skit i facebook. Kolla hur jag tänker?! Sån är jag med alla.... t.o.m dom som minst förtjänar det, den som gör mig illa! Jag tänker nej, de e synd om människan. För om jag en dag skulle vara uttråkad o sitta o blogga när jag jobbar med min grupp vill jag inte få en utskällning.. (visst denna killen gör det alltid).

Gud straffar alla en dag... jag kan inte göra allt. Jag kan bara fortsätta vara godhjärtad o  hoppas att människor behandlar mig på samma sätt. För det är jag värd...

Kommentarer
Postat av: mitha

Hej



tack för ditt besök på min blogg, Så glad jag blev över dina ord. Klart du får låna bilden av mig! Uppskattar att du frågade och inte bara tog den!



Du verkar ha en intressant blogg så hit kommer jag säkerligen tillbaka!



Ha en god jul nu



KRamar mitha

2008-12-18 @ 08:50:39
URL: http://himmelohelvete.se
Postat av: Arlinda

Vissa människor e bara för ego kickade att de tror att dem är guds gåva på jorden men tro mig fortsätt vara snäll du knäcker dem bara genom och vara vänlig mot dem! Dem kommer få igen senare kanske när de verkligen har fått det drömjobbet och då kanske den jävla tönten blir mobbad där? Det har han kanske inte tänkt på stör mig som fan på sånna människor men som jag alltid brukar säga bara för att ngn är dålig/ond behöver man inte själv sjunka ner till den nivån dem är på det e bara till och ignorera sånna personer helt och hållet!

2008-12-18 @ 23:11:27
URL: http://arliiinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0