Dag 10 på MAKE UP STORE

dagens tema var: munnar. vi
skulle lära oss göra den perfekta munnen. inte så lätt vill jag lova. men visst, vi är ju fortfarande helt nya, klart det inte ska vara enkelt för oss ;D 

vi använde rött & svart läppstift för att vi tydligt skulle se resultatet.

vi skulle följa läpparnas egna former först, sedan skulle vi förminska läpparna, sist skulle vi förstora läpparna.



jag sminkade maria idag, här följde jag hennes läppkontur.




..gjorde precis som bild 1 men använde svart läppstift.




här förminskade jag hennes läppar lite, ser ni ngn skillnad?

på alla bilder har vi använt läppenna för att markera konturen och sedan har vi fyllt i med läppstift.
när man fyller i med läppenna ska man alltid börja med att fylla i amor bågen, sedan fyller man först i antingen höger eller vänster om amorbågen. Sist arbetar man på underläppen, enklast är att dra ett litet streck i mitten och sedan arbeta sig "uppåt". kanske kan visa en annan dag...

nu har jag faktiskt suttit och tecknat 2 olika sminkningar till kommande plåtningar. Berättar mer om det imorgon och har fotat skolan (makeupstore) i malmö där vi pluggar, och ska för en gångs skull lägga ut tider då jag vill ha modeller ! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0