Dag 11 på MAKE UP STORE

idag handlade lektionen om svartvit/färgat foto. vi gick igenom en massa om hur man ska sminka till olika fotograferingar. sen så fick vi göra en sminkning till svartvitt foto.

jag ville inte göra den här "vanliga" skuggningen. utan jag hade en bild i huvet hur jag ville tessan skulle se ut. ville ha snygga feta linjer, nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det blev endå snyggt ! tessan tog svart/vita bilder med hennes kamera men dom har jag inte fått än men jag kan ju bjuda på dessa (tagna med min mobil)







...svart/grå/metallic och vit/glittrig skugga lagt som eye-liner, sen så ville jag ha svarta läppar för jag tycker det skulle bli hett! ;D
men en sak jag inte blev nöjd med var ögonbrynen, jag ville göra dom ljusa men när jag frågade läraren sa hon bara jag skulle lägga över lite concealer, men det blev ju ingen skillnad?? ibland ser man sminkningar i tidningar där brynen nästan inte syns, då det oftast är bleka sminkningar. men läraren hjälpte inte mig med det... :/

sen så hade vi knappt tid att sminka varandra, vi var 3 tjejer som jobbade ihop och hon som började tog sin tid kan man väl säga... jag stressa igenom hela sminkningen och läpparna blev kaos ! inte alls symetriska.

Men annars är jag hel nöjd med sminkningen, läraren tyckte det var coolt gjort men hon frågade mig till vilken fotografering den kan användas. jag tänkte vaaaaah? va e ditt problem? en sminkning är en sminkning, vrf frågar du inte alla andra tjejer i klassen vrf de gjort som de gjort. men så är det alltid, när man gör ngt annorlunda o snyggt blir folk helt chokade och fattar noll !  det är väl klart jag har en bild i huvet på en viss fotografering när jag börjar sminka??

aja, har ritat upp ytterligare makeuper till plåtningar ;D jag börjar bli duktig, men inte en enda sminkning är enkel, allt är extremt haha ;D its pam style.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0