Dag 13 på MAKE UP STORE

dagen började med att jag & emilie satte oss på tåget raka vägen ner till malmöe på morgonen. när vi väl kom dit satte jag direkt igång med hennes sminkning...

på schemat idag stod det; brud hår/smink . det var faktiskt lite enklare än andra sminkningar iom. det är väldigt lätta makeuper som ska göras, och inget extremt ! ..men jag har en bild i huvet inför en kommande plåtning med en extra sotad brudmakeup .. nu ble ni allt nyfikna va ;) haha..

här får ni se hur söt emilie blev:



ögonskuggorna suddade jag ihop nogrannt, ville absolut inte att
man skulle se en linje vid övergång till ny skugga !



åh, det blev så snyggt med dom färgerna till henne !



enkelt & snyggt...



håruppsättningen, nja, inte min grej kan jag konstatera?
men det matchade mitt tema iaf, det e huvudsaken ! ;D

min lärare tyckte det var jätte fint gjort, väldigt nogrannt med ögonen, skuggorna var perfekt suddade i varandra, det var rätt valda färger på skuggorna till hennes hy & skuggorna matchade varandra (hade 3 olika skuggor, vill ni veta namnet på dom får ni säga till) och ögonbrynen var jätte fint ifyllda.

tips som jag fick av läraren var att tänka på valet av läppstift, på nära håll ser de ut på ett sätt o på långt håll blir det en helt annan färg ibland. men även att vara försiktig med rouget, inte ösa på för mkt !

kan ju tillägga att dag 12 inte var ngt märkvärdigt, vår lärare gick igenom bröllops makeup och visade oss olika håruppsättningar ! så kommer inte att skriva om den 12e dagen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0