Dag 3 på MAKE UP STORE


 
Då kör vi igång. Vår tredje dag på skolan fick vi lära oss en hel del om hudvård. Om de olika hudtyperna, krämer för respektiva hudtyp och rengöring. Det jag kan berätta som ni säkert redan vet är att rengöring är a och o. Det är otroligt viktigt att man tvättar ansiktet morgon & kväll för att få bort fett/orenheter/bakterier, därefter ska man alltid spraya på ansiktsvatten och avsluta det hela med en fuktkräm.

Applicera aldrig en fuktkräm på ägonlocken/runt ögonen, där ska man använda en ögonkräm. Vi fick testa en av MAKE UP STORES ögonkrämer (bild ser ni där uppe) Den kändes jätte bra, men grejen är att för cirka 2 månader sen började jag använda dermalogicas produkter. Det finns en sk. oskriven regel som säger att man inte ska blanda (hudvårds)produkter från olika märken. tex. vill ni uppnå bästa möjliga resultat ska ni inte använda en rengöring från loreal, ett ansiktsvatten från este lauder och en fuktkräm från make up store. Så den kommer jag inte att använda...


Dagen avslutades med att vi gjorde en ansiktsmask på varandra. Antingen fick man välja en tomatmask -som var fuktighetsgivande, eller en spirulinamask -som var djupgörande. Självklart är det MAKEUPSTORES produkter... Jag valde den djuprengörande masken och den kändes skit bra ! Min klasskompis körde med tomatmasken o den gillade hon inte så mycket  :/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0