Dag 4 på MAKEUPSTORE

Då är detta inlägget för min fjärde dag, alltså igår.
Dagens tema var Bas/concealer/shading/highligting (osäker om allt är rättstavat) En grej som jag aldrig kunde tänka mig var att det ligger så mycket bakom just grunden/basen i en make! Blev faktiskt chokad. Så klar börjar man med rengöring, slänger på en fukthetskräm, concealer, foundation, puder för att fixera, shaedar dvs. lägger en ljus fin skugga på tex näsa & pannan, highligtar styrax under kindbenet o hakan typ och till slut på med roughet! Vilken process haha ;D




Jag sminkade Sandra, som ni ser här ovan. Inget på ögonen eller läpparna. Enbart basen.. jag gjorde det väldigt naturlig o tänkte efter nogrannt vilka färger jag valde. Min lärare blev skit nöjd? Hon sa att det va helt perfekt, och helt naturlig. Att det inte såg ut som om hon var sminkad, det va faktiskt kul o höra. ;D Det enda jag kunde gjort bättre/lagt på mer av var concealer under ögonen. Men hon sa att det är en typisk sminkning som görs i butiken för en kund som ber om en naturlig makeup !

Sminkade mamma idag innan kyrkan, hon blev jätte nöjd hon med.. hon tyckte hennes ansikte såg helt annorlunda ut o att foundation-färgen var jätte fin. Vi blandar ju en ny färg kan man säga varje gång. Vi använder inte en tub till alla utan vi fixar själva en färg som passar till varje person.

Mer att säga om dagen finns inte... längtar redan till nästa vecka ;D


Och förresten, ska då även skriva inlägget om skolan o visa bilderna jag lovade ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0