Dag 5 på MAKE UP STORE

Dagens lektion handlade om fetsmink
Fetsmink är en helt vanlig foundation på burk. Skillnaden är att den är väldigt täckande, krämigare, svårare att jobba med, vattenfast och måste appliceras med en svamp. Den ger ett väldigt naturligt och fint resultat, om man gjort det på rätt sätt. 


De fungerar som en vanlig bas. Man lägger det över ett fuktat ansikte och sen shadar man (skuggar kindbenen & formar ansiktet) använder ett krämigt rouge, eller vi använde våra Make Up Store läppstift till det för det har samma formula som ett krämrouge tex.

Det hela avslutas /fixeras med ett puder.
Och resultatet?

 
Måste säga att bilden blev inget vidare.. men jag tyckte det blev jätte fint o verkligen helt täckande resultat.

Sen så fick vi testa mineralmaken. Alltså jag är inget big fan of mineralsmink. Jag tycker inte det ger ngt. resultat utan den bara glänser en massa i facet. Ser ju helt äckligt ut. Man bara kletar på de så håller det hela dagen iaf. och då pratar jag om Make Up Stores mineralpuder!


Kommentarer
Postat av: SANIBO

sv: thanks! :D

2009-04-15 @ 22:19:45
URL: http://ssanibo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0