Dag 6 på MAKE UP STORE

idag fick vi sminka med fetsminket igen...
dock idag var det lite annorlunda, vi håller på att lära oss att se olika ansiktsformer o hur man döljer runda kinder och gör en näsa smalare eller tjockare. Så arbetade med en extremt ljusfärg o en extremt mörkfärg, just för att vi skulle se skillnaden.

vill ni göra en tjock näsa smal lägg en mörk skugga på sidorna om näsan, enda ut på näsvingarna och mitt på näsan lägger ni en ljus skugga, (highligt)
vill ni få fram tjocka runda kinder be personen "blåsa upp sig" som en blåsfisk och precis uppe på kindbenet ska den mörka skuggan läggas i en rund båge typ, men även nedanför kindbenet. och mitt på kinden läggs en ljusskugga.
annars kan man lägga rouget snett uppåt & då smalnas ansiktet av.

det är lite av det jag kan tänka mig att man vill göra...

efter det la vi en bas på varandra. jag sminkade therese. gjorde ett perfekt jobb ;D läraren hade inget att klaga på förutom att rouget på höger sida va en aning ljusare än vänster sida, men det rättade jag lätt till genom att dutta på lite mer puder ! ;D

..här har ni heta therese.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0