Dag 8 på MAKE UP STORE



i fredags arbetade vi med ögon... vi lärde oss hur man "gör" mandelformade-/kattögon, rundaögon, tätaögon & ögon som sitter tätt isär.

kattögon: arbeta "utåt" med sminket. lägg en kajal/eye liner tunnt runt ögat men gör linjen en aning tjockare i slutet av ögat (vet inte om det heter så men men) länka samman kajalen på övre fransraden med kajalen på den nedre fransraden. arbeta med en mörkare skugga och skugga den utåt/uppåt. fyll i brynet så det får en kantigare/spetsigare form.

rundaögon: dra kajal/eye liner runt hela ögat. gör det lite extra tjockt precis i mitten av ögat på den övre- / nedrefransraden och arbeta med en mörkare skugga precis i mitten av ögonlocket. och fyll i brynet så det blir mer runt.

mer än det här har jag inte att tillägga om dag 8. jag hade problem med att få till kajalen ! gud va ja kämpade !
innan vi slutade fick vi lägga på lösögonfransar också, o det var ju första gången i hela mitt liv ja gjorde det, men det blev jätte fint ! ;D

på måndag ska vi sminka killar.. de kommer bli kul om min modell dyker upp.

ska lägga mig nu innan ja somnar.. imorgon blir det update från helgen o så ska jag visa mina nya skor  ;D
nattinatti

Kommentarer
Postat av: sabrina

duktig du ee gumman

2009-04-19 @ 16:16:32
URL: http://zabriiina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0