Dag 9 på MAKE UP STORE

detta var den första riktiga dagen/gången vi tog med oss modeller. idag hade vi killsminkning. jätte kul faktiskt! visste inte det var så svårt att sminka killar.. för grejen är att man ska se till att det inte blir feminint & det är det svåra. men jag lyckades jätte bra iaf! alla tjejer gjorde ett skit bra jobb!

en kompis lillebror ställde upp som modell efter många om & men. hade aldrig träffat honom förr så va lite orolig men han var så jävla söt! gud vilket ansikte han hade, helt perfekt hy, stora gröna ögon, extremt långa & fylliga ögonfransar , helt enkelt jätte vackert ansikte. egentligen ville han inte att jag skulle lägga upp bild på honom men han gav med sig till slut, dock är det ingen bild som visar tydligt vem han e, men man ser hans sotade ögon!

vi hade 3 sminkningar att göra:
1. vardaglig makeup, bestod enbart av rengöring, fukt, concealer & genomskinlig mascara..
2.tv/studio makeup, bestod av fukt, concealer, studio foundation (fetsmink), shading, highlight, markerade ögon, vitkajal, brun mascara & återfuktasminkning nummer de läppar.
3.catwalk makeup, precis som #2, men här ska ögonen markeras med svart kajal, svart mascara & massa ögonskugga.

jag kommer enbart visa en bild från sminkning nummer 3.



så där.. ni ser lite iaf.

gjorde en svart sotning som jag nämnde, jag hade till en början gjort den rektangulär, man såg verkligen kanterna o läraren tyckte de va en smart idé & välgjort, men hon sa att det hellre ska vara lite dimmigt/suddat för att se snyggare ut på catwalken. så jag fick sudda ut mina snyggt gjorda kanter/raka linjer.
kolla så söt han e hahaha ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0