- Advokat Pamela-

Sista veckan på den första terminen har vi alla studenter sett fram emot. Vi har ngt. som kallas för rollspel o det är precis vad det låter som, vi sätter upp en pjäs typ. Men inte vilken som helst, utan vi spelar domare, kärande o svarande. Vi ska föreställa att vi är i tingsrätten o har en rättegång. Till er som inte kan juridiska termer så kan jag berätta att kärande  är den som stämmer i ett tvistemål o svarande är så klart den som blir stämd ! 

Detta är en riktigt rolig uppgift. Imorgon har vi vår muntligaförberedelse o jag ska spela Advokat Pamela S. hahaha ;D
Det passar mig iaf. ska lägga fram vår bevisning o ev. se om jag kan få till en förlikning, då man kommer överens utan att behöva gå upp i domstol. På så sätt sparar man en massa pengar o hela förfarande går snabbare ! :)





Men nu det roligaste, jag insåg när jag har jobbat hårt dessa dagar att detta är skit kul! Och i framtiden om jag ska jobba inom juridiken ska jag bli advokat ! Det är svårt att nå dit, men man klarar allt man vill, gäller att ha rätt inställning. ;D

F-n va jag är glad, jag känner äntligen att jag vill detta ! :)
Som jag nämnt tidigare, jag har svårt att bestämma mig o stå fast vid min grej. Men idag är jag nöjd, ska försöka ta en dag i taget....

Och vissa dagar kommer jag med all sannolikhet skriva att jag inte trivs med plugget, men man kan inte alltid vara på topp.

Livet har sina regniga dagar...

Kommentarer
Postat av: SABRINA

Heej gumman jag är SÅ glad för din SKULL! Hehe när jag läste detta blev jag varkligen jätte glad för din skull att du gillar det . Jag tycker ADVOKAT skulle PASSA min lilla PAMO! Behöver dig till FRAMTIDEN. hahahahha. SKOJA. Babbyy du är DUKTIG fortsätt SÅ!

2009-01-14 @ 14:03:35
URL: http://zabriiina.blogg.se/
Postat av: Arlinda

Skönt att det fixat sig och vad bra att du tkr det e kul. Fan det låter roligt det här med juridik :D

2009-01-14 @ 18:54:41
URL: http://arliiinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0