- Beslutsångest -

Helt ärligt vet jag inte vad jag ska göra nu... jag har så svåra beslut att fatta. :(

1.Jag hade tänkt börja pendla Helsingborg - Göteborg en gång i veckan, sova hos släkten, gå i skolan i 3 dagar sen åka hem igen. På det sättet bor jag hemma, där jag vill vara.

2. Men samtidigt finns det en möjlighet att Affe inte ska börja i Lund o då vill vi ta en lägenhet tillsammans, en 3a, men då bor jag kvar i Göteborg.

Det är enklare o kanske billigare i längden att göra som alt. 2, för efter 3terminer får vi göra ett studieortsbyte till Lund.

Snälla kan ni hjälpa mig?! ALLA som läser.. bara skriv, en anonym kommentar om ni så vill... Alltså detta är så svårt ?!

Ibland när man är inställd på en sak tänker man inte längre framåt... o jag är inställd på att flytta hem för det är där jag vill vara. Ni vet hur jobbigt jag har det i Göteborg. Ge mig er åsikt.... jag vill särskilt att alla jag känner ska ge mig råd ! :)

Kommentarer
Postat av: Bara en läsare

Hej!



Jag brukar kika in här ibland och läsa, jag är ingen som du känner, vad jag vet i a f :P Är en tjej som bor i Halland.



Har läst dina inlägg som handlar just om skolan och hur mycket du vantrivs där. Du skriver också att du inte är säker på själva utbildningen, om det är just det du vill hålla på med i framtiden. Har velat skriva till dig tidigare ang. det, men jag tänkte, jag vill liksom inte "tycka till", du kanske har emot det, men nu när du ber om råd så :)



Jo, jag vill bara säga att jag har varit med om nåt liknande, jag gillade inte heller studieorten eller utbildningen (kom jag på sen) men läste färdigt den ändå. Vill inte gå närmare in på var och vad, men som sagt, samma dilemma. Mitt råd till dig är SLUTA med att "tvinga" dig till något. Hjärtat och känslorna vet vad som är rätt. Skit i allt och ta vara på din hälsa (fysiska såväl som psykiska). Du är ung och livet är fullt av möjligheter. Skit i vad andra ska tycka och tänka, de är inte där och håller din hand när du är ensam och ledsen. Jag talar av egen erfarenhet, hoppas du tycker det är ok. Annars kan du alltid bara glömma vad jag har sagt :P



Ang. detta inlägg, skulle du ändå vilja fortsätta, tycker jag inte att du ska låta någon annans "kanske-planer" bestämma åt dig hur din framtid ska bli. Hon kanske tackar nej, ja, men vad händer om hon inte gör det och väljer att börja därborta istället? Se till ditt eget bästa först är mitt råd ;)



P.s. Kul att läsa din blogg. Du är en söt och ambitiös tjej med hjärtat på det rätta stället. Lycka till i fortsättningen.

2009-01-13 @ 00:52:57
Postat av: m.donross

Fan va svårt :/ jii. hmm.. Men om du verkligen vill va hemma så tkr jag du ska, för då är du med Alain och din familj, det är ju bra .. men ja.. det andra alternativet var bra ju också ok.. usch ! Gör vad som känns bäst spam.

2009-01-13 @ 03:20:03
URL: http://jevlafiffan.blogg.se/
Postat av: Viki

För det första tycker jag du ska skita i vad andra tycker och göra allt för din egen skull ingen annans. Om Affe inte byter till Lund tycker jag altr 2 är det bästa valet. Som första rådgivaren sa att man kommer möta idioter längs hela vägen och det tror jag finns på varje utbildning därför ska inte sådana personer låta dig hindra från att avklara det du gör men självklart får dem utbildningen att bli tråkig. OM du verkligen vill ha denna utbildningen ska du fortsätta om inte tycker jag du ska hoppa av. Som jag har fattat det rätt är du osäker och tycker därför att du ska fortsätta tills du riktigt vet ditt beslut. Det är inte varje dag man blir antagen på den linjen:P Sen vet man inte vad som händer i framtiden nu efter lovet blev det iaf lite roligare och med tiden kanske det blir ännu bättre. Förstår dig att det är ett svårt beslut. Jag hade även pratat med syon för lite råd om det nu finns en sådan där:P

2009-01-13 @ 09:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0