- Kräftstjärt -

Hej hopp!

Kom hem strax efter 5... har ätit, morbror köpte pizza med oxfilé o kräftstjärtar. F-n va gott! Jag hatar ju havsmat som ni vet... Men detta va utsökt gott! :)

Och nu skämde jag ut mig på msn. Ställde ngr. frågor till Hanna:

Jag: ..men det liknar räkor?
Hanna: Kräftor?
Jag: Min morbor sa de va kräftstjärtar?
Hanna: Det är en del av kräftan, så ja.
Jag: Stavas det kräftskärt?
Hanna: Det stavas stjärt.
Jag: Okej, men i plural då? Stjärtor?
Hanna: Nej, Stjärtar.
Jag: (skäms som en hund)

hahaha :D Alltså jag har MVG i alla mina 3 svenska kurser, jag fick MVG på nationella, min svenskalärare älskade mitt sätt att skriva på o mina kompisar brukar oftast uppskatta mitt sätt att skriva trots detta kan jag inte stava vissa grejer! hahaha ;D Jaja, man lär sig ngt. nytt varje dag, idag lärder jag mig stjärtar ! :)

Ikväll ska jag softa, skönt det! Imorgon måste jag upp tidigt, vi har huvudförhandlingen klockan 13, i "tingsrätten" på skolan. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0