- Till "Bara en läsare" -

Jag ville skriva ett svar på din kommentar i ett eget inlägg, för du skrev ngt. mkt speciellt o med hjärtat...
Tack för ditt svar o dina råd.

Jag pratade med en nära vän för ngr dagar sen o hon sa det precis som du säger till mig nu. Att jag inte kan tänka på vad andra ska tycka om mig m.m

Men jag har insett sen jag började efter lovet o hade varit hemma i flera veckor att min utbildning är kul. Jag trivs med det jag gör, men skolan, staden o klasskompisar får mig att tappa allt! Men jag ÄLSKAR att sitta med min lagbok under tentaskrivningarna. Sist hade vi ett mordfall och det var så otroligt kul att "lösa" juridiskt sätt...

Men egentligen... är detta inte min dröm längre... en gång i tiden ville jag bli advokat. Idag vill jag bli allt annat och dessutom har jag svårt att bestämma mig för vad. Jag skiftar för mkt. min mamma säger alltid det till mig. Min mamma gav mig rådet att fortsätta, skaffa mig en toppen utbildning o sedan betala en liten summa o skaffa mig min make-up-artist utbildning. För det är min dröm idag o har varit sedan sista året på gymnasiet. Men det kan alla bli o jobba som, o jag kanske inte är så duktig på att sminka folk heller. Så, det är inte värt att slänga bort min ubildning för att bli make-up artist som jag kanske suger på. Det kan jag ta itu med i framtiden...

Som sagt, jag trivs med det jag gör vissa dagar när jag mår bra mentalt, men de dagar mina klasskamrater gör allt för att jag ska bråka med dom m.m. o vill jag inte detta. Men fick rådet av en nyexaminerad jurist från Göteborgsuni. att idioter kommer jag träffa längst hela vägen, det är bara till att inte ge upp o fortsätta. Låt ingen trycka ner dig... idoter finns det gott om.

Får jag fråga dig... hur gör du idag då? Om jag förstod det rätt har du tagit din examen men jobbar du inom det du är utb. som... ? Svara gärna tillbaka. Lärde du dig att gilla det?

Tack för din söta kommentar om mig...  det värmde ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

Den tog 45 min att göra och gjorde rätt ont :p Huden där på sidan är ju rätt känslig.

2009-01-13 @ 10:01:43
URL: http://hannabaerentsen.blogg.se/
Postat av: Sabrina

Säger så som bry dig inte om någon annan än att du ska klara dig. Det är klart att man störs sig jätte mycket på folk, det är klart att man inte kan gillar alla men bajs på de, De kommer inte ge dig nytta sen om du ska bry dig om de. Och det är även synd att du inte valde de utbildning du ville och gillade. när man har bra självförtroende bryr sig man aldrig vad folk säger eller nåt för då vet man att folk är avundsjuka på dig. bry dig aldrig om någon bry dig bara om dig själv och de du älskar o du vet att de älskar dig me o hjälper dig alltid. Var stolt på dig själv PAMELA! Jag känner bara den PAMELA som har huvudet uppe och inte bryr sig. Ta hand om diig gumman. Hörs sen hoppas vi ses på FREDAg vi skulle juh VA! Puss heej babby

2009-01-13 @ 12:54:42
Postat av: Bara en läsare

Hej igen :)



Tja, jag vet inte vad jag ska säga, du vet naturligtvis bäst själv vad du önskar och tänker göra. Men jag vet att livet har en tendens att vända sig till din fördel om du bara släpper alla måsten. Med det menar jag att jag förstår att du inte vill ge upp din dröm bara för några idioters skull, och det ska du inte, men jag håller fast vid att du bör göra det som får dig att må bra här och nu, för det avgör din framtid. Vem vet, en dag i framtiden kanske du får tillfället att läsa i Lund. Tänk om du klarar din utbildning och får din examen men så är du helt slutkörd så du inte ens kan njuta av din belöning? Det vore rätt tragiskt. Ungefär det som hände mig.



Det här med din mamma förstår jag, mina föräldrar var likadana. Jag pluggade i 5 hela år till min utbildning, och sista året var jag heeeelt slut. Det var jag allra mest för jag hade tvingat mig själv, fick ju inte misslyckas. Föräldrarna tyckte också att jag skulle fortsätta för att ha något att luta mig tillbaka till. Jag älskar dem, precis som du älskar din mamma, men med facit i hand kan jag säga att de inte alltid vet vårt bästa för de är inte vi själva. Hoppas du förstår mig rätt nu. Idag håller de helt med mig, jag hade rätt, men jag tog deras råd och det kostade mig dyrt. Jag var helt slut i kropp och själ för jag hade pushat på så länge.



Idag gör jag inte så mycket. Försöker vila upp mig så jag orkar med livet efter allt plugg. Tar ett sabbatsår kan man säga :) Men jag är ganska säker på att jag inte vill jobba med det som jag är utbildad till i början sådär, det kommer nog ta några år. Det är synd, men fr o m nu lyssnar jag på MIG och ingen annan.



Make-up artist vill jag bli :) Det är min dröm, och jag tror du har fel där. Inte alla kan hålla på med det, inte alls. Man måste ha den rätta feelingen och sånt kan inte läras ut alltid ;)Men visst kan alla kladda på lite foundation :P



Ursäkta att det blev så långt men jag ville bara svara ordentligt.



Sköt om dig nu och hoppas du kommer till en lösning.

2009-01-13 @ 14:25:09
Postat av: Bara en läsare

Vad konstigt. Jag skrev svar tidigare idag, men det kom inte med :S

2009-01-13 @ 20:06:11
Postat av: PAMELA

Till BARA EN LÄSARE: Jo, ditt tillbaka svar kom med :D jag har läst det :D

2009-01-13 @ 20:46:04
URL: http://pammmkakan.blogg.se/
Postat av: Bara en läsare

Ok, vad bra. Då är det bara jag som är lite oteknisk :P



Ha det underbart ;)

2009-01-14 @ 08:52:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0