- Till Elly... -

....det finns en sak du missat eller inte läst nogrannt i min blogg.

En läsare kommenterade när jag bad om råd,  jag hade 2 alternativ att välja mellan:

1. Börja pendla,
2. Bo kvar, om min kompis inte vill flytta


Denna läsar sa att det var fel av mig att sitta o vänta på min kompis skulle fatta sitt beslut, o att jag ska fatta egna beslut , inte vänta på att andra ska bestämma sina liv sen ska jag bestämma om mitt eget liv utifrån deras. och hon har helt rätt. Hon menade jag inte kan planera mitt liv efter andras planer/osäkerheter , andras ja / nej. Det är så sant...

Jag måste se efter mitt eget bästa, känna efter vad jag vill o inte låta mig själv att vänta på att andra ska fatta besluten åt mig (typ), o det var på det sättet, för jag väntade på om min kompis inte skulle byta skola då hade vi flyttat ihop o om hon inte velat bo kvar här hade jag böejat pendla.

Meningen är att det är fel att vänta på andra, man måste sätta sitt eget bästa i första rummet.
och jag är tacksam att "Bara en läsare" skrev detta... hon fick mig att tänka annorlunda ! ♥

En grej till som INGEN av er läsare känner till:
Jag är en sann vän, bättre vän än mig kan DU aldrig hitta... När min kompis fick sitt reslutat o sa hon va osäker,
smsa jag henne: Du är dum om du inte tar platsen.

Så det du skrev i din kommentar är helt felaktigt, du har inte hängt med vad grejen handlade om Elly...

Kommentarer
Postat av: Bara en läsare (igen)

Hallå där igen :)



Det var så lite så, vill jag bara säga. Jag vill också säga att jag talar av egen erfarenhet, även i den här vän-frågan. Been there done that. Trust me, it´s not worth it.



Tycker inte du ska bry dig om den kommentaren heller, du kanske tryckte på någons ömma punkt bara :P Jag tror många håller med mig när jag säger att OM man följer din blogg ser man hur varmt du skriver om dina vänner och alla du tycker om. Jag tror att du är den vännen du säger att du är och att du är en bra sådan.



P.s. Kul att se att du har bra "pluggdagar" nu och grattis till tentan :) Heja dig :)



2009-01-15 @ 23:28:06
Postat av: PAMELA

Jag gillar dig jätte mkt ! :) Verkligen :) Jag är tom på ord.... tacl för dina fina ord.

2009-01-15 @ 23:31:33
URL: http://pammmkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0