- DAGENS ÄMNE -

Ångest


Jag får ångest när jag tänker för mycket o när jag har många bollar i luften. Men mest av allt får jag ångest när jag tänker på skolan. Alltså jag orkar verkligen inte! Verkligen inte!

Jag minns i sommras då jag nästan jobade heltid på Lidl, då klagade jag varje dag o ville bara tillbaka till skolan för att skaffa mig en utbildning o få ett bra jobb! Jag är så himla trött på skit jobben! Men nu när jag väl går i skolan vill jag inte vara där... jag har insett sen jag kom hem igen i december att Juristprogrammet inte är ngt. för mig. Men jag är däremot inte 100 % säker, för det som stör mig allra mest med utbildningen är att jag är så långt hemifrån! Jag vill ju bara vara med min man o hund. Dock samtidigt känner jag att det är en väldigt tråkig utbildning, som kommer ta ytterligare 4 år av mitt liv.

Det som besvär mig allra mest är vad jag ska göra av mitt liv? Ska jag plugga vidare? Hur vet jag om det är rätt grej för mig? Ska jag hoppa av? Vad gör jag här? Vad sysslar jag med? Varför fattar jag inget? Frågorna är många o svaren är få...

Jag brinner inte för det jag gör... jag längtar inte till framtiden, när jag är nybakad jurist o ska ut i arbetslivet. Jag tror inte ens jag vill arbeta inom den branschen... ?!

Jag vet vad jag vill göra, jag vet hur jag ska gå till väga, jag har redan planerat mitt liv utifrån detta, men jag väljer att inte berätta... Detta jag vill syssla med har inte ngt. med juridiken att göra! Det är världens motsattser!

Jag har fattat mitt beslut, o det är att läsa klart denna utbildning. Sedan ge mig in på det andra... det är alltid bra att ha få examen i ngt. bra yrke. Det är ngt. jag kan luta mig tillbaka på i framtiden om det andra skiter sig. För det jag egentligen vill syssla med kan vem som helst göra... där handlar det om tur, stort kontaktnät o skicklighet.

Jag vill bara hoppa o skrika o dra mig i håret å bli hemmafru! Jag orkar inte mer...

Livet är allt bra svårt o klurigt. Jag vet varken vad jag vill eller vad jag ska göra...

Kommentarer
Postat av: Viki

Du kommer klara det och hoppas det ordnar sig med dem jobbiga klasskamraterna:) Knäck dem hehe:P Kram Viki från nyår.

2009-01-05 @ 02:55:44
Postat av: tess

livet är för kort för att ha tråkigt

2009-01-05 @ 03:55:57
URL: http://brilliantbrunett.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0