- DAGENSÄMNE -

JAG, den perfekta vännen

Under mitt liv har jag hamnat i värsta konflikter rörande mitt beteende o hur jag är som person. Jag har förlorat många vänner (både nära o inte nära vänner). Men idag har växt o vet hur jag ska betee mig rätt.

Jag är medveten om att jag ställt till det, fått ilskan att spruta o sårat. Jag vet det.. o jag ångrar mig faktiskt o jag ber er alla om ursäkt för jag varit för hård. MEN detta gäller inte alla jag sårat, vissa har sårat med avsikt för att dom sårat mig o försökt trampa på mig. Man måste slå näven i bordet ngn. gång o inte låta andra behandla en illa. En grej jag absolut inte klarar av är när "vänner" (att dom ens kan kalla sig det!) tror att jag ska vara snäll o gullig när dom själva är värsta falska!
 
Jag klarar inte av falsket o det är anledningen till att jag inte klarar av att umgås med allt för blandat folk! Jag håller mig till dom ärliga o snälla. Jag har hellre 3 vänner än en hel hög falska människor!!

Jag vill inte vara den tjejen som alla känner,
jag vill inte vara den tjejen som känner hela stan,


Jag trivs också väldigt bra i min ensamhet helt ärligt, då slipper jag huvudvärken o folk som klagar.

Under 4 år har jag fått höra att jag är "för ärlig", o ja, det är delvis sant, jag brukar säga att jag är brutalt ärligt.
Jag säger alltid vad jag tänker, dock omformulerar jag det i huvet. Men jag har aldrig ngn. baktanke med det jag säger, jag säger aldrig ngt. till vänner för att dom ska bli upprörda ! NEJ! Utan jag känner att det är min uppgift som god vän att  ge både beröm o kritik. Jag säger inget för att såra! ALDRIG, JAG ÄR INGEN BITCH! Jag säger allt som jag tycker är olämpligt, klädsel, makeup, frissa, beteende, sätt att prata.... jaaa allt.

Jag ser mig själv som den perfekta vännen som behandlar andra som jag själv vill bli behandlad , jag är ärlig, går aldrig bakom ryggen på mina vänner, finns där alltid som stöd m.m,

En gång sa jag till en fd. vän: Är du falsk, får du falsket tillbaka.

>>Enda sättet att veta om du verkligen är min vän, tänk efter hur jag behandlar dig, är jag ärligt, o inte tar avstånd... Ja, då betyder du ngt. för mig, Annars, är jag kaxig o fittig då är det tyvärr kört för dig.


Men ni som känner mig, mina vänner som läser bloggen, det jag skrivit om mig själv, är det enbart jag som har den uppfattningen om mig själv, hur jag är som vän?

Kommentarer
Postat av: hanna

En riktig vän ska alltid tänka på ens bästa och alltid säga sanningen. Det är väl det en vän går ut på?

2009-01-16 @ 08:38:13
URL: http://hannabaerentsen.blogg.se/
Postat av: Anonym

vet inte det kanske e en period då man blir deppig och vissa personer kan säga grejer som får en och må dåligt och då blir det bara värre :( men livet går vidare :) hihiih



Vi två har int varit bästa vänner precis men du och arjeta har hängt en massa och jag kan verkligen säga att det passar in på dig. Du är verkligen ärlig och det ska man vara mot sina vänner annars e man ingen riktig vän!

2009-01-16 @ 16:43:17
Postat av: arlinda

vet inte det kanske e en period då man blir deppig och vissa personer kan säga grejer som får en och må dåligt och då blir det bara värre :( men livet går vidare :) hihiih



Vi två har int varit bästa vänner precis men du och arjeta har hängt en massa och jag kan verkligen säga att det passar in på dig. Du är verkligen ärlig och det ska man vara mot sina vänner annars e man ingen riktig vän!

2009-01-16 @ 16:43:37
URL: http://arliiinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0