MAKEUP FALL 2009.2010


bild från h&m:s modekatalog höst/vinter 2009. 2010


Hösten/vintern 09 bjuder på fegare sminkningar om jag får uttrycka mig rättvist. ögonen ska vara enkelt sotade med beiga/gråa/bruna matta toner. det ska vara en perfekt felfri hy, med mycket smink, som inte syns! med andra ord ska det vara en  n a t u r l i g  makeup.

vill du satsa på något med färg, så är ett mörkt läppstift ditt rätta val. jag har ett jätte fint svart/auberginefärgat läppstift från makeup store som heter dawn.

r o u g e t , ska t.o.m vara i matta kalla toner, typ brunt- eller teracottafärgat.

ö g o n f r a n s a r n a  ska vara kolsvarta och sträcka sig enda upp till ögonbrynen. är du en fegis som inte vågar det mörka intensiva läppstiftet så satsa på långa lösögonfransar, kan rekommendera makeup stores singel lashes 13 mm långa.



här är en rätt tydlig bild med den kalla sminkningen där intensiteten är fokuserad på läpparna.
Vivienne Westwood fall 2009.



detta är ytterligare ett tydligt exempel på hur maken ska läggas i höst..
dock med neutrala läppar som också funkar jätte bra.


nu är jag rätt sugen på göra en egen tolkning på en höst/vinter sminkning, för att ge inspiration & för min egen skull helt enkelt. får se om jag hittar en fotograf som kan plåta & en modell... håll ut så kommer ni att få se bilder!

Kommentarer
Postat av: K

det är alltid kul och leka modell (; haha call me ! kakan, ska jag klippa av mitt hår !? jag e trött på skiten nu igen :( haha

2009-07-30 @ 11:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0