Dag 37,38,39,40 på MAKE UP STORE

Det här med dagarna på skolan har blivit lite fel... grejen är att 2 dagar så gjorde jag inget eget inlägg för resp. dag.
I.o.m jag inte hade ngn modell dom dagarna. Därför har det blivit lite fel med dagarna.. jag tror vi har gått i skolan mellan 42-45 dagar...

Enda sen i måndags har vi haft prov-dagar som har sett ut på följande sätt:

Måndag:
praktiskt prov 11-13. (80tals sminkning + brudsminkning)
Tisdag: toretiskt prov 11-13.
Onsdag: praktiskt prov 9-11. (40tals sminkning + göra lancomes höst makeup)
Torsdag: praktiskt prov 11-13. (tidigt 70tal, som skulle övergå till catwalk sminkning, med temat paradis + svart/vitt foto)
Fredag: EXAMEN !

Jag har ju skrivit lite om proven men inte visat bilder,
idag tog vi faktiskt ngr bilder, jag & aisa.

 

tidigt 70tal, sminkningen kallas "blåklockan"... ljusblå skugga och glitter.




läpparna ska vara oranga. Vilket problem det var att hitta ett orange läppstift . till slut hade jag inte tid att leta så jag tog en orange ögonskugga och la det hastigt på läpparna och toppade med ett genomskinligt lipgloss :D



denna sminkningen skulle snabbt övergå till en catwalk sminkning med paradistema.
vi hade ju inte så mkt tid på oss så fick komma på en snabb & enkel lösning utan att tvätta bort 70-tals sminkningen.



sen var det dags för svart/vitt foto. tvyärr orkar jag inte göra om bilden så den blir svart & vit så ni kan se det riktigt resultatet. men man ser iaf.



och här har ni läpparna till den sminkningen !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0