EMPTINESS

det är så jobbigt när man känner saknaden av något utan att man själv vet vad det är. att känna sig tom, tråkig, dyster & hängig är surt. men ännu värre är känslan av att man behöver något/någon utan att veta vad denna någon/något är.

tröstshopping gör en glad för stunden, ett rolig skämt som får en att skratta f ö r g y l l e r dagen men vad gör en glad för e v i g t ? eller jag kanske ska säga vad gör en glad i livet? vad är lycka?

någonstans längst vägen tappade jag min glädje, min gnista, min kärlek till livet. jag tar mig igenom dagarna, veckorna t.o.m åren men det känns tomt. det något  som jag förlorat vet jag inte själv om det är en person i min närhet eller något som jag önskar att jag hade, typ cash. att älta allt gammalt börjar bli ansträngande för mig. jag vill ha en vändning i mitt liv, jag vill att något ska hända. jag vill träffa någon som kan stå mig nära, tjej eller kille, det kvittar. jag vill, jag vill, jag vill...

jag är ett enda stort frågetecken som varken vet in eller ut. jag väntar på att the big day ska komma, men vad ska hända denna dag egentligen? vad är det vi går och väntar på? alla har vi drömmar. vissa av oss vill bli r i k a andra vill komma på vad de vill syssla med resten av sina liv.  vi väntar på att den rätta tiden ska komma. vi väntar på tiden... men det är helt lönlöst. vi slänger bort våra liv för att sitta och vänta på vår tid. jag tror det är dags att ge sig ut och ta tag i livet. ta tag i det man vill, vill man att något ska ske får man se till att det sker. inte sitta och vänta på att tiden ska utvisa det ena & det andra.

fast ibland är det enklare att låta tiden utvisa det. om man kanske innerligt hoppas riktigt mycket så blir det som man vill? fast... vad är det för i d i o t i,  att man intalar sig själv att det kan bli på ett visst sätt bara man håller tummarna riktigt hårt? den som vill vänta på tiden kan ju göra det, men var då beredd på att du slänger bort dina dagar på att invänta d i n  t i d.


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag saknar våra galna kvällar med crazy sminkningar och porrfotograferingar ;) haha saknar dig kakan <3<3

2009-06-18 @ 22:16:19
Postat av: PAM- MAKE UP ARTIST!

jag saknar också det... vi hade alltid så kul med våra crazy fotograferingar ! haha. jag hittade en bild på datorn för ett tag sen som du tagit för typ 5 år sen? haha. ska lägga upp den på bloggen... vi får se till att börja med allt sånt igen K.

2009-06-22 @ 00:54:41
URL: http://pammmkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0