VECKANS TIPS !



Det vanligaste sättet för att få längre/fylligare fransar  idag är att använda lösögonfransar. Men ibland är det inte kul att hålla på & mecka med limmet och sen så limmar man fransarna fel m.m.

Jag brukar göra en grej för att få längre fransar (jag har redan rikligt med fransar...). Jag kan ju nämna att jag har testat marknadens allra flesta mascaror och inga, aboslut inga gör  u n d e r v e r k på mina fransar, förutom 2 st mascaror från  L´oreal.

Men det jag brukar göra är att först  lägga ngr lager mascara, dutta fingret i potatismjöl och dutta på fransarna och till sist avsluta med ett lager mascara igen. Jo, det funkar faktiskt!  Vill du ha f y l l i g a r e  fransar så lägg lite potatismjöl precis på fransar. Vill du ha längre fransar lägg bara potatismjölet då på topparna av dina fransar. Se bara till att avsluta med ett rikligt lager mascara för att det vita inte ska synas ! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sikket tips! =) Inget jag skulle orka göra till vardags kanske men när det är dags för party så!

Sov så gott sen!

2009-06-23 @ 22:18:28
URL: http://wishandhope.blogg.se/
Postat av: PAM- MAKE UP ARTIST!

sv. anonym: alltså det tar inte ens tid. alla mina tjejkompisar och jag tom, överöser med mascara, flera lager. så klart man kan ta ett lager mascara och sen lite mjöl över och sist ett lager mascara igen :) men jag gör det faktiskt inte heller till vardags... och nu ska jag börja med styckvisa lösögonfransar som jag ska limma med ett lim som håller i flera dagar :)

2009-06-23 @ 22:38:23
URL: http://pammmkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0