my.little.secret

nu är det väl dags att jag avslöjar min lilla hemlighet. de närmsta vet redan vad det handlar om...

vart börjar man då, låt se..

1. jag ska hoppa av juristprogrammet,
2. istället ska jag börja plugga på läkarprogrammet till höst, utomlands,
2. den 6/4 börjar jag en make up artist utbildning, i malmö !

mycket på en gång va? haha ;D

först kan jag börja med att berätta att det visade sig att juridik inte är ngt för mig. jag tycker det är så himla tråkigt o äcklande ämne! jag tror jag insåg det ganska fort, redan efter ett par månader men jag tvingade mig själv men till slut klarade jag inte mer o exploderade! att jobba som jurist i framtiden och 30 år framöver är inget jag vill, döda mig ist.
att fatta detta beslut har tagit mig över en månad. jag vill inte bara lämna ngt bara för det känns tufft, jag ger aldrig upp, jag ville känna att jag verkligen inte har ngt intresse för det jag gör/pluggar.

har lekt med tanken om jag skulle börja plugga de ena lr de andra o bollat tanken fram o tillbaka. det jag ganska snabbt kom udnerfund med är att jag är väldigt intresserad av skönhet, hudvård, smink m.m.
funderade ett tag på att bli hudterapeut, men insåg att det inte är ngt jag vill göra resten av mitt liv. när jag väl är 48 ska jag massera kunderna i huvet? orka! make up artist har jag fått höra på många olika håll att det inte är ett yrka man vill jobba med på heltid, det blir mer som en hobby typ. så jag bestämde mig att det absolut främsta o bästa är att bli hudläkare ! öppna egen klinik, jobba med ngt som jag tycker är kul o själv få bestämma, utveckla div. produkter (det är ju en av mina drömmar) är ngt jag kommer göra i framtiden.

men make up artist utbildingen är ngt jag velat sedan sista året på gymnasiet... o jag älskar smink o att göra folk snyggare än va dom redan är, smink är skit kul! ..iom det är en internationell utbildning är det något jag sedan kan jobba extra med under de 6 åren jag kommer plugga utomlands ! jag längtar redan, nu äntligen har jag insett vad jag vill o vad jag tycker om.

den 6 april börjar min utbildning i malmö, o håller på i 10 veckor framöver, tar examen den 12e juni, samma dag som studenten i helsignborg.

så det var väl min lilla secret...

Kommentarer
Postat av: hanna

Va bra att du har bestämt dig! Är det den make-up-utbildningen som kostar? :) Har hört att den ska vara bra och du kommer nog ha sjukt roligt! Bara du knyter lite kontakter så kommer du nog alltid ha lite småjobb inom den branschen och en sån utbildning är alltid bra att ha med sig :)

2009-03-29 @ 15:40:57
URL: http://hannabaerentsen.blogg.se/
Postat av: Gabby

Aww gumman är så glad för din skull att du äntligen har hittat det du vill jobba med. Vi måste fika nåndag haha det kommer alltid upp hinder för oss :(

/ G

2009-03-29 @ 17:20:37
URL: http://icewoman.blogg.se/
Postat av: Sessan is bride to be

Gud så härligt! Va roligt, vart ska du`? har en kompis som pluggade i budapest!



Vilken makeupubildning är det frsn?



Vår kostar inget, det ingår i hyran av vårt slott. Annars kan jag tänka mig att det kostar lika mycket som att anlita en konsult, 200-500 kr i timmen???



Hur länge har ni varit tillsammans? Men ni kan väl ändå gifta er, även om du pluggar? 7 år känns länge, men väntar man på nåt gott, så... =)

2009-03-29 @ 18:04:20
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: Anna

SUPER BRA KAMELIS! =) Då kan jag alltid komma och besöka dig med min dumma hud! :D SKIIIITBRA. Bra att du hoppa av juristi linjen, jag vet ens inte vad det är :s det låter ändå tråkigt "jurist!" PÖSSSSS <3

2009-03-29 @ 21:53:56
URL: http://annijsh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0