Dag 30 på MAKE UP STORE

Vilket kul tema vi hade idag - catwalk ! Vi fick lära oss skillnaden mellan modevisning och catwalk, jag har alltid trott det är samma grej men nej, modevisning är det här vanliga "enklare" när man visar upp vanliga designerkläder. Sminkningarna är enklare, oftast sotade ögon eller naturliga makeuper.
Catwalk, är det här extrema, haute couture, extrema handsydda klänningar som endast finns i 1 exemplar , ni vet..

Vissa av oss tog bilder från tidningar och gjorde likadana makeuper & vissa av oss gjorde det vi hade i huvet.
Jag hade en bild i huvet såklart, satt & skissa på makeupen innan jag började med den... det jag visste jag ville göra var svarta stora bryn, en nersänkt fransrad, en hjärtformad mun & resten fick jag improvisera! Visste inte vem jag skulle sminka så fick vänta med att bestämma skuggor...

Antar att ni är nyfikna.. jaja.. take a look:







Börjar bli nöjd med hur likt jag gör båda ansiktshalvor,
det svåra är inte att sminka utan att få höger / vänster sida identiska ! ;)

La på ett par styck lösögonfransar som ni ser...



Vill ni se hur Sandra sminkade mig...?



Kolla vilka mega ögonfransar, dom var faktiskt för stora för mig så det brände som f-n i ögonen,
får ont i ögonen bara av att titta på bilden ! haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0