Jag är värd ngt bättre, eller är jag för snoffsig nu?

Idag var det planerat att vi skulle sminka cirka 20 tjejer inför en modevisning.
Jag gick upp halv 8 imorse och mötte therese på centralen vid 8.15. Morgonen började bra, vi köpte frukost från espersso house. Scones & Chai latte.

Begav oss till malmö.. modevisningen skulle äga rum på hamnen där nere.. När vi väl kommer dit ser det helt dött ut.
Vi träffade Cosmina (klasskompisen) hon ringer till hon som är ansvarig och har hand om modevisningen.

Dom hade ställt in den och vi hade inte fått besked om detta. Vi blev alla jätte arga och irriterade. Hon tjejen ljög tom och sa att hon ringt och smsat oss. Mmm.. visst! Istället drog vi alla 5 makeup artister och satte oss på espresso house och fika lite. Jag och therese tog tåget hem vid 12 igen. Helt fuckad dag verkligen!

Dom är så jävla oprofessionella Dom ringde oss och frågade om vi ville ställa upp, ja visst, vi behöver lite praktik tänkte vi. Men näe, småbarnen kan inte ens betee sig normalt. Det var studenter som hade designat ngn kollektion och skulle ha en riktig modevsining. Men lixom man känner är det sån här praktik man får på make up store? gymnasie elever som ska ha en wannabe föreställning? eller en fattig musikal (vi fick erbjudande om detta i förra veckan,men jag orkar inte sånt trams) där dom hade sagt till en tjej i klassen: Vi vill bara ha ert smink vi har redan mua:ter ? Mmm.. man får höra om dom på makeup studion som får vara med på värsta hårvisningarna och riktiga grejer, inte som oss ! Fan va jag är sur just nu...   Ska aldrig igen tacka ja till ngt sånt här. Jag vill jobba lite mer professionellt känner jag..

Kul dag va?

Kommentarer
Postat av: me me me

vadå? är make up stores utbildning kass?

2009-05-16 @ 15:31:38
Postat av: PAM- MAKE UP ARTIST!

Sv till me me me: Har jag sagt att den är kass? Det är en slutsats som du drar... Jag är super nöjd med min utbildning MEN jag önskar vissa saker var bättre!

2009-05-17 @ 12:19:29
URL: http://pammmkakan.blogg.se/
Postat av: PAM- MAKE UP ARTIST!

>Sv till me me me: Har jag sagt att den är kass? Det är en slutsats som du drar... Jag är super nöjd med min utbildning MEN jag önskar vissa saker var bättre!

2009-05-17 @ 12:20:00
URL: http://pammmkakan.blogg.se/
Postat av: me me me

haha, ok.

2009-05-17 @ 18:13:43
Postat av: hanna

Jag, som inte ens går där, tycker att den verkar kass iallafall! Var där idag och intrycket var knappast bra. Varsågod me me me :) Här fick du lite dirtytalk.

2009-05-18 @ 17:27:17
URL: http://hannabaerentsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0