Dag 32 på MAKE UP STORE

Idag hade vi riktigt kul. Som sagt var temat redaktionell sminkning & vi fick göra en vinter-sminkning. dvs. kalla färger och lite frostigt.

Jag sminkade Comina och blev mer än nöjd med min sminkning! :D Känner verkligen att jag lyckades... Det hela gick ut på att vi skulle välja en tidning vi ville sminka för & göra en sminkning som passar tidningen/målgruppen.







Ice princess Cosmina. En perfekt sminkning. Grejen är att det inte syns så tydligt vad jag gjort på bilderna...
Det såg mkt finare ut i verkligheten.  Vit skugga, lila ögonskugga, blå skugga i globen tonad uppåt med en vit highlighter, mörkbrun mascara, vit eye liner, vit mascara på topparna + ögonbrynen, rosa rouge, grön shading och ljusa glansiga läppar.

Jag klumpade samman ögonfransarna (3 delar), la vit skugga under ögat men la även en lila skugga precis under iris.
Och just det ! La vitt glitter vid ögonbrynen!

Jag låtsades att jag skulle göra en sminkning i en make up store tidning - och lyckades bra! :)
Läraren tyckte jag varit väldigt kreativ och gillade mina klumpade ögonfransar och det var väl lämpligt för make up store tidningen, där de också jobbar med mycket färger speciellt under ögonen ...
Happy :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0